Gorące tematy: Wolni i Solidarni Smoleńsk Zostań BLOGEREM! RSS Kontakt
Uwaga! Wygląda na to, że Twoja przeglądarka nie obsługuje JavaScript. JavaScript jest wymagany do poprawnego działania serwisu!
501 postów 3613 komentarzy

Stowarzyszenie WPS

Rzeczpospolita - Roman Dmowski: Siła narodu leży w jego zorganizowaniu.

Europejskość uczelni katolickiej i ambasady RP w Hiszpanii

ZACHOWAJ ARTYKUŁ POLEĆ ZNAJOMYM

Naród pozbawiony własnej narodowej reprezentacji nie jest podmiotem polityki, jest jej przedmiotem. Polska i Polacy są traktowani przedmiotowo przez wszystkie instytucje polityczne, nie wyłączając instytucji Kościoła (np. Konkordat, włączenie do UE).

 

 Proces judaizacji, czyli swobody interpretacji, relatywizacji prawd i wartości, objął wszystkie sfery ludzkiej działalności społeczeństw Zachodu. Tzw. zachodnie standardy są właśnie rezultatem tego procesu. Stał się on możliwy wszędzie tam, gdzie Święte Cesarstwo Rzymskie (Sacrum Romanum Imperium) dokonując podboju zaprowadziło żydowską religię chrześcijaństwa.

 

D.Kosiur

_______________________________

 

Czy standardy ”europejskiej edukacji” usprawiedliwiają kłamstwa historyczne i segregację narodową!?

 

Group having hands together.

W dniu dzisiejszym wpłynął do mnie list polskich studenek studiujących w trybie płatnym na Uniwersytecie Westminster w Londynie oraz, jak nas informują, przebywających aktualnie( czy też do niedawna) i studiujących w ramach wymiany studenckiej na Uniwersytecie Camillas w Madrycie.

Tak zwane standardy edukacyjne Zachodu przedstawiane są Polakom jako wzór wysokiego poziomu merytorycznego, metodologicznego i odnośnie interpersonalnych relacjacji profesor/student. 

Według przedstawianej niżej relacji polskich studentek może to w praktyce wyglądać zupełnie inaczej.

Postaramy się nie zostawić tej sprawy jedynie w rękach obojętnych polskich służb dyplomatycznych w Madrycie, a także na pastwę ” politycznie poprawnych” tzw. profesorów europejskich.

Zwrócimy się do  ministrów polskiego rządu, w których kompetencjach leżą sprawy polityki zagranicznej, szkolnictwa wyższego i polskiego dziedzictwa historycznego – domagając się pilnego wyjaśnienia sprawy, która ma znacznie szerszy kontekst polityczny, historyczny i edukacyjno-wychowawczy.

PZ vel  

________________________________

 

London International Summer School gala farewell 2016

 

Witamy,

Obecnie jestesmy na wymianie studenckiej na Uniwersytecie Comillas w Madrycie. W zalaczniku przedstawiamy zarys roznych sytuacji, jakie mialy miejsce na uniwersytecie. Prosimy o kontakt I dzialnie w naszej sprawie (list/mail), jesli to jest mozliwe.
Bedziemy bardzo wdzieczne, jesli Pan/ Panstwo moglby/mogliby nam pomoc w jakikolwiek sposob.
Katarzyna I Magdalena Wieszczek

Szanowni Państwo,

 

Dziękujemy za odzew na nasz e-mail i za rozmowę telefoniczną. Tak jak obiecałam, przysyłam krótki opis całej sytuacji, która mnie i moją siostrę spotkała.

Studiujemy na prywatnym uniwersytecie katolickim Comillas w Madrycie (wymiana studencka z angielskiej uczelni- Uniwersytet Westminster – rok akademicki 2016/2017). Jesteśmy jedynymi Polkami wśród studentów zagranicznych.

Uniwersytet Comillas ewidentnie prowadzi proniemiecką politykę historyczną (zwłaszcza, że Niemcy, oprócz Amerykanów i Kanadyjczyków, stanowią największą liczbę zagranicznych studentów). Część kadry uniwersyteckiej wydziału Stosunki Międzynarodowe ma pochodzenie niemieckie lub edukację akademicką niemiecką, austriacką czy szwajcarską (to daje dużo do myślenia).

Podczas wykładów kilku profesorów, usłyszałyśmy w przekazach historycznych wiele nieścisłości – a raczej celowych niedopowiedzeń i zakłamań historycznych.

W grudniu 2016 napisałyśmy e-mail do jednej z profesor Heike Pintor Clary Pirzkall (z przedmiotu: Stosunki międzynarodowe z hiszpańskiej perspektywy) z prośbą o korektę wypowiedzi. Podczas wykładów słyszałyśmy wiele nieścisłości, ale największe oburzenie wywołała w nas wypowiedź, że Niemcy i Francja były najbardziej zniszczonymi krajami w czasie II wojny światowej, co jest bardzo obraźliwe i lekceważące dla prawdziwych ofiar wojny – np. Polaków (celowy brak historycznej uczciwości i dokładności, aby współczuć Niemcom i wybielić ich winy)

Pani Heike Pintor odpisała nam, że będzie miała to na uwadze podczas przyszłych wykładów. Niestety nie skorygowała swojej wypowiedzi publicznie na późniejszych wykładach. Dodatkowo w swojej odpowiedzi pani Heike Pintor napisała, że podczas wykładów skupiamy się na ewolucji idei Europy, w której Polska niestety nie była zaangażowana. To zdanie wyraźnie odzwierciedla inny problem. Pani Pintor często używała wyrażenia „Europa” w odniesieniu do „Unii Europejskiej”, pomimo faktu, że te dwa terminy nie są synonimem. Według sposobu myślenia pani Heike Pintor – Europejczycy to obywatele tych krajów, które należą do organizacji UE. Profesor Heike Pintor pomija celowo kraje spoza UE i ich obywateli, którzy historycznie, geograficznie i kulturowo należą do Europy.

Jest to pogardliwe, gdyż każdy kraj europejski odegrał i odgrywa swoją rolę w Europie, a takie stwierdzenie jest bardzo lekceważące.Przede wszystkim rola Polski w Europie była i jest ogromna. Byłyśmy zaskoczone tym, że pani profesor nie widzi różnicy między Europą a Unią Europejską. Ponowiłyśmy prośbę o korektę wypowiedzi, niestety to nie nastąpiło.

Napisałyśmy do pani prodziekan wydziału Stosunków Międzynarodowych pani Marí Pilar Martínez z prośbą o reakcję, po czym w lutym 2017 miałyśmy rozmowę, z profesorem  José Manuel Saenz Rotko, który miał rzekomo rozmawiać z nami  o historii. Przekonywał nas, że w kontekście planu Marshall’a pani Heike miał rzekomo rozmawiać z nami  o historii. Przekonywał nas, że w kontekście planu Marshall’a pani Heike miała rację – co jest absurdem- robienie z kata, najeźdźcy i okupanta największej ofiary. Profesor Rotko w istocie miał nas przede wszystkim zastraszyć, abyśmy dla ‘naszego dobra’ nie odzywały się, nie korygowały profesorów – dał nam do zrozumienia, że jesteśmy aroganckie, monopolizujemy lekcje (z naszą wizją historii), dodając złośliwe komentarze po co jesteśmy w Madrycie i na uniwersytecie, skoro wszystko wiemy itp. Profesor Rotko nie skoncentrował się na błędach merytorycznych pani profesor Pintor, wspomnianych przez nas w pisemnej skardze, a wyłącznie na formie naszej skargi (poinformował nas, że forma pisemnej skargi jest niedopuszczalna na tym uniwersytecie – problemy rozwiazuje się wyłącznie ustnie). Wiadomo – forma pisemna jest zawsze niewygodna, gdyż wszystkie wypowiedzi ustne można podważyć. Na wielokrotne prośby z naszej strony by wypowiedział się, czy popiera wypowiedzi profesor Heike Clara Pintor Pirzkall od razu tok rozmowy kierował na formę skargi. Także nie odpowiedział na nasze pytania dotyczące historii.

Wtedy po raz pierwszy skontaktowałyśmy się z ambasadą prosząc o wsparcie. Spotkałyśmy się  z panem Piotrem Dolatą (I Radcą, Kierownikiem Wydziału Polityczno-Ekonomicznego) i panią Moniką Domańską – Szymczak (Radcą – Kierownikiem Referatu ds. Ekonomicznych, Rzecznikiem Prasowym). Pan Piotr poprosił o e-mail i numer kontaktowy do uniwersytetu, profesora Rotko (co dostarczyłyśmy) i obiecał pomoc. (Także wspominał o podobnej sytuacji, kiedy uniwersytet Comillas miał studentów z Litwy, uniwersytet litewski zerwał współpracę z Comillas). Niestety nie było żadnego obiecanego działania, natomiast pani Monika przysłała krótkiego maila,  informując nas, że ambasada wyśle przyjaciela ambasady- księdza Marka Radkiewicza (zarazem wykładowcę teologii na Uniwersytecie Comillas), aby pomógł wyjaśnić zaistniałą sytuację.

Otrzymawszy e-mail, byłyśmy zszokowane, że ambasada posługuje się księdzem zamiast pracownikiem ambasady z wydziału politycznego w celu wyjaśnienia poważnej sprawy. Ponowiłyśmy prośby o konkretne i stanowcze działania – niestety bez rezultatu.

W międzyczasie inna profesor Almudena González del Valle Brena na zajęciach z przedmiotu: Historia Europy XX wieku także roztaczała niemiecką wizję historii. Nie wspomniała w ogóle o rozbiorach Polski- według niej Polska jest jedynie buforowym krajem, nie wspomniała o tragedii Polaków pod zaborami (zachwycała się polityką Bismarcka uwypuklając reformy socjalne), czy zignorowała nasze uwagi, że Niemcy dokonywali czystek etnicznych na Polakach. Tłumaczyła konieczność pierwszej wojny światowej z potrzeby szukania nowych ziem do zamieszkania (wyż demograficzny ) i rozszerzenia terytorium przez Niemcy – wojna wedlug niej byla czymś naturalnym i jedynym wyjściem. Winiła za pierwszą wojnę światową Serbów – nazwała ich terrorystami – broniłyśmy Serbów uwypuklając, że Gavrilo Princip chciał swym czynem zwrócić uwagę na okupację Bałkanów przez Austrię i wezwać do walki o wolność i niepodleglość. Nazwałyśmy Niemcy barbarzyńcami, bo wywołali wojnę, co się pani profesor nie spodobało.

Almudena González uważała, że ofiarami pierwszej wojny światowej są Niemcy, niesprawiedliwie potraktowani przez traktat wersalski odnośnie odszkodowań i odnośnie utraty ziem, co przyczyniło się do drugiej wojny światowej. Powiedziałyśmy, że ziemie „utracone” przez Niemców, były ukradzione wcześniej innym krajom (np. Polakom, Francuzom), co też sie pani profesor nie spodobało. Potwierdziłyśmy, że ziemie te powróciły do prawowitych właścicieli.

Ten ciągły podziw dla Niemiec i ciągłe współczucie i litowanie się nad biednymi Niemcami spowodowało, że jedna ze studentek stwierdziła, że Niemcy  byli przyzwyczajeni do wysokiego standardu życia (Imperium niemieckie było dobre i dobrze zarządzane- rozwój przemysłu itp.) i ten komfort Niemcom został odebrany przez niesprawiedliwy traktat wersalski, co przyczyniło się do drugiej wojny światowej. Odezwałyśmy się, że jeśli ktoś chce podtrzymać swój  wysoki standard życia to powinien zacząć pracować uczciwie a nie planować wojny, mordy i kradzieże, żeby uzyskać to, czego pragnie.

Na zajęciach czytaliśmy wspomnienia z frontu biednego żołnierza niemieckiego, przemoczonego w okopach i błocie, tęskniącego za domem (wzrusząjace!) natomiast nigdy nie czytaliśmy wspomnień ofiar germanizacji i okupacji niemieckiej.

Profesor nazwała żołnierzy niemieckich „bohaterami wojennymi”, co jest absurdem.

Uznała też, że przyczyną wojen byl nacjonalizm (nacjonalizm jest zły- powtarzała wielokrotnie), z czym nie zgodziłyśmy się, ponieważ byl to nazizm i szowinizm.

Podkreślała, że wojna (co dla niej oznacza wyłącznie holokaust Żydów) przyszła ze wschodu z pogromami Żydów- tym samym umniejszając zasługi niemieckie w holokauście żydowskim jak i w wywołaniu kolejnej wojny światowej.

Pani profesor także uznała Niemcy za ofiary drugiej wojny światowej (bombardowań – Berlin, Drezno, itp.) -reasumując wszystko wskazuje na historyczną proniemiecką/ i prożydowską wizję wydarzeń w Europie….

Najbardziej oburzyła nas jednak prezentacja o powstaniu totalitaryzmu w Europie. Profesor Almudena González usytuowała Polskę i rzady Sanacji wśród faszystowskich Niemiec, Wlochów, Austrii czy Hiszpani! (Nie wspomniała nic o komunizmie jako systemie totalitarnym, co jest skandaliczne!)

Sądzimy, iż był to celowy zabieg umniejszenia win Niemców według retoryki wystepującej w zachodnich krajach: wszyscy byli nazistami (ot, taki był wtedy trend społeczny).

Zwróciłyśmy dwukrotnie i dobitnie uwagę podkreslając, że Polska nigdy nie była krajem faszystowskim i nie zgodziłyśmy sie na umieszczenie jej obok Niemców – morderców Polaków.

Pani Almudena González del Valle Brena oburzyła się naszym zachowaniem, bo przerwałyśmy jej wykład i nie zgodziłyśmy się s\z jej wizją historyczną. Jedna ze studentek stwierdziła, że jak nam się nie podoba wykład to mamy wyjść. (przypuszczamy, że to Niemka lub Amerykanka) – cóż, prawda jest zawsze niewygodna i wyrażanie odmiennych opinii nigdy się nie podoba. Po zajęciach podeszłyśmy do profesor Almudeny González z zapytaniem o sprostowanie wykładu i z naszymi argumentami. Niestety powiedziała, że Polska była faszystowska, bo były w Polsce pogromy i obozy (o co sie bardzo oburzyłyśmy i wyszłyśmy).

 

Pani Almudena napisała skargę na nas, aby wszczęto przeciwko nam procedurę dyscyplinarną, natomiast my napisałyśmy nasze oświadczenie z przebiegu wydarzeń i wyraziłyśmy niezadowolenie z powodu celowego fałszowania historii.

Oto jej wersja zdarzeń i tłumaczenie fragmentów poniżej:

En la clase de hoy, 27 de febrero de 2017, en European History of the 20th century, he tenido un desencuentro desagradable y penoso con las alumnas Katarzyna y Magdalena Wieszczek.

 

 El tema es el fascismo en los años de entreguerras en Europa. Cuando estaba explicando el avance del fascismo en Italia y Alemania, expliqué que los movimientos fascistas ofrecían en esos años una ideología atractiva en muchos países de Europa, no solo en Italia y Alemania. En concreto, señalé una diapositiva de mi presentación (que copio). Esta diapositiva está seguida de otras con más países en los que los movimientos fascistas ocurrieron (Hungría, Bulgaria…)

Al llegar aquí, las alumnas me interrumpieron para comentar que en Polonia no había habido fascismo y que yo estaba diciendo que era un Estado fascista. Contesté que no, pero no me dejaron terminar. Intenté explicarme pero no me dejaban, y el tono de voz iba subiendo.

Una compañera de clase se dirigió a ellas y les instó a dejar la clase si no estaban de acuerdo, pero que por favor, les dejara continuar con la clase y que si no les gustaba lo que yo decía no tenían más que irse. El grupo en general se había disgustado porque no dejaban continuar con el ritmo normal de la exposición.

Conseguimos continuar y terminar el tema.

Cuando terminó la lección, se acercaron y me leyeron información con su punto de vista. Les escuché y dije que sí, que les entendía pero que no había dicho bajo ningún concepto que Polonia era un Estado fascista sino que había habido movimientos de corte fascista.

El tono fue subiendo, me dijeron que no “sabía nada”, y me amenazaron con el dedo.

Se marcharon dando gritos y apuntándome con el dedo diciendo que no podían consentir que hubiera llamado a Polonia fascista etc. Ante lo cual (había otra alumna presente) les dije que no quiero que vengan más a mi clase.

 

 Muchas gracias,

Un saludo cordial

Almudena G. del Valle „

 

 

 

Tłumaczenie fragmentów skargi pani Almudeny:

„W klasie dzisiaj, 27 lutego 2017 roku w europejskiej historii 20 wieku, miałam nieprzyjemny i bolesny spór z Katarzyną i Magdaleną Wieszczek – studentkami.

Problemem/tematem poruszanym był faszyzm w latach międzywojennych w Europie. Wyjaśniając powstanie faszyzmu we Włoszech i Niemczech, wyjaśniłam, że faszystowskie ruchy w tych latach proponowały atrakcyjną ideologię w wielu krajach europejskich, nie tylko we Włoszech i Niemczech. Konkretnie, zwróciłem się do mojego slajdu prezentacji (zalączam poniżej). Ten slajd ukazuje większości innych krajów, gdzie wystąpiły ruchy faszystowskie (Węgry, Bułgaria …)

W tym momencie uczniowie (Magdalena i Katarzyna Wieszczek)  skomentowaly, że w Polsce nie było faszyzmu a ja mówię, że to państwo faszystowskie (..) (Polska jest na liscie!!!! )

Gdy lekcja się skończyła, studentki podeszły i zaczeły podawać informacje ze swojego punktu widzenia. Słuchałam i powiedziałem, że nie mówię w jakikolwiek sposób, że Polska była państwem faszystowskim ale, że były ruchy faszystowskie (…) „

 

Reasumując: Po pierwsze prezentacja jest o powstaniu totalitaryzmów w Europie (tytuł i treść prezentacji), po drugie Polska jest umieszczona wśród faszystów, po trzecie Sanacja była rządem polskim (nie mieliśmy rządu faszystowskiego!) a nie ruchem politycznym i Sanacja w ogóle nie była faszystowska, więc to jest stek bzdur..

Zwróciłyśmy się ponownie do ambasady z prośbą o konkretą i stanowczą reakcję.  Pani Ambasador zadzwoniła do pani prodziekan (od wymiany studentów) Marí Pilar Martínez, ale ostatecznie pani Ambasador zgodziła się na wielorakość interpretacji faktów historycznych w imieniu tzw. wolności katedry (wielorakości interpretacji), tym samym pani Ambasador pomogła uniwersytetowi zatuszować całą sprawę, ewidentnie nam nie pomagając.

Obie panie (pani ambasador i pani prodziekan) powołały sie na artykuł konstytucji hiszpańskiej 20.1.c., który uznaje i chroni prawo do wolności katedry jako formy prawa do wolności wyrażania myśli – wyrażania wolności ideologicznej oraz prawa do swobodnego rozpowszechniania myśli i opinii przez nauczycieli w wykonywaniu swoich funkcji zawodowych.

Rozumiemy wolność wyrażania myśli, ale nie zgadzamy sie na fałszowanie historii i zniesławianie naszego kraju. Tolerancja także wersji historycznych chyba ma swoje granice!

Szacunek Polsce i Polakom się należy! To prawo hiszpańskie jest wygodne dla faszystów niemieckich czy hiszpańskich w wybielaniu swoich win i szkalowaniu Polaków i promowaniu nowej proniemieckiej historii.

Jest w Polsce prawo chroniące Polaków przed szkalowaniem, ale nikomu z władz polskich – ambasad- nie chce się z niego korzystać, by walczyć o dobre imię Polski (najważniejsze jest stanowisko i pieniądze!). Także jest demokracja i wolność słowa (ale tylko dopóki wszystko jest zgodne z retoryką niemiecką!)

W imię „poprawności politycznej”, dobrych stosunków, pani Ambasador wolała poświęcić dobre imię Polski, Polaków, dobro nas – studentek, pozwoliła na bezkarne i bezczelne fałszowanie historii. Ustalono (pani prodziekan Uniwersytetu Comillas, pani Ambasador RP a także reprezentanci Uniwersytetu Westminster) wspólną wersję zdarzeń, że wykład był o systemach autorytarnych co nie jest prawdą (ani tytuł, ani treść wykładów, ani list ze skargą pani Almudeny  (jak wyżej w cytacie),  na to ewidentnie nie wskazują).

 

Podczas ponownego spotkania- tym razem z panią prodziekan wydziału Aną García-Mina, profesor historyk Emilio Sáenz-Francés San Baldomero sugerował, że o wszystkim mamy zapomnieć, wszystko zacząć od nowa, mamy uważać na swoje zachowanie- tzn. nie odzywać się, na koniec szyderczo dodając, że Polska była krajem faszystowskim!. Wyszłyśmy natychmiast ze spotkania. Napisałyśmy maila do profesora Emilio Sáenz (20-go marca 2017) , aby wyjaśnił dlaczego użył takiego terminu względem Polski, niestety nie było żadnej reakcji z jego strony (nigdy nie podał jakichkolwiek argumentów historycznych).

Podobnie ze strony uniwersytetu nie było obiecanego wcześniej (podczas rozmowy) raportu historyków z analizą naszych listów i wypowiedzi profesorów! Brak odpowiedzi na maile, świadczy o ignorancji, arogancji, braku wiedzy i o braku szacunku. Pani prodziekan wydziału Ana García-Mina także stwierdziła, że nie zależy jej na dwóch Polkach na uniwersytecie…

Nasz list do profesora historyka Emilio Sáenz-Francés San Baldomero poniżej:

Dear Emilio,

We are writing this e-mail to you as we were shocked by your behaviour and your statements that we heard on last Tuesday – 14th March 2017 during the meeting.

We do understand that you have to defend the image of the Comillas University and your colleague, however there are some limits.

On one side, you said that there had been no deliberate intention from the university and professors to offend us and Polish nation, on the other side you confirmed deliberately that Poland was fascist state, which is a serious insult and that is why we left the meeting!

During the conversation, you never provided any single historical counter-arguments to our argumentation provided in any of the e-mails (where we questioned many things, not only one slide of presentation).

Your statement that Poland was a fascist state proved unfortunately the lack of knowledge on the subject, lack of respect, arrogance.

Poland was never a fascist state – it is clear as ABC.

We were not to defend our country, but to defend the historical truth, which is important and crucial.

If you dare to say a statement that Poland was a fascist state, please provide the argumentation and bibliography.

We also would appreciate if you could write us the report from your analysis (all the points we questioned in our e-mails).

We did not come to the university and paid the university fees to be offended in any way by false statements.

Yours sincerely,

Magdalena Wieszczek & Katarzyna Wieszczek

 

Tłumaczenie :

Drogi Emilio,

 

Piszemy ten e-mail, ponieważ byłyśmy urażone przez Pana oświadczenie i zachowanie, które słyszałyśmy we wtorek – 14 marca 2017 podczas spotkania.
Zdajemy sobie sprawę z potrzeby obrony wizerunku Uniwersytetu Comillas i kolegów z uczelni, jednak istnieją pewne granice.
Z jednej strony powiedział Pan, że nie było celowego zamiaru ze strony uczelni i profesorów obrazić nas czy naród polski, z drugiej strony, Pan stwierdził celowo, że Polska była państwem faszystowskim, co jest poważna obrazą i dlatego wyszłyśmy ze spotkania!
Podczas rozmowy Pan nie podał żadnych historycznych kontrargumentów do naszych argumentów z poprzednich e-maili (gdzie przedstawiłyśmy wiele argumentów, nie tylko dotyczących jednego slajdu prezentacji).
Pana oświadczenie, że Polska była państwem faszystowskim ukazuje niestety brak wiedzy na ten temat, brak szacunku, arogancję.
Polska nigdy nie była faszystowska – to jest jasne jak ABC.
Byłyśmy na spotkaniu z Panem nie w celu obrony naszego kraju, ale w obronie prawdy historycznej, co jest ważne i kluczowe.
Jeśli Pan się odważył oświadczyć, że Polska była państwem faszystowskim, prosimy o podanie argumentów i bibliografii.
Będziemy wdzięczne jeśli Pan prześle obiecany raport z analizy historycznej odnośnie wszystkich spornych kwestii zawartych w mailach.
Nie przyszłyśmy na uniwersytet (za edukacje płacimy!), by nas obrażano w jakikolwiek sposób przez fałszywe oświadczenia.


Z poważaniem,
Magdalena Wieszczek & Katarzyna Wieszczek

 

Oczywiście, gdyby ambasada odpowiednio zareagowała już wcześniej i potępiła szkalowanie, zniesławianie Polski, takiej sytuacji by nie było. Nikt nie śmiałby szydzić z Polski, ani ją znieważać. A my mogłybyśmy komfortowo uczestniczyć w wykładach bedąc dumnymi z pochodzenia polskiego.

Przyjeżdżając na uniwersytet w 2016 roku, powinniśmy uniknąć takich sytuacji, że słyszymy o faszystowskiej Polsce, polskich pogromach i obozach i o bohaterach wojennych Niemcach i największych ofiarach wojen – Niemcach. Obowiązkiem ambasady, było przez lata sprostować wiele nieścisłości historycznych spowodowanych Jałtą i propagandą antypolską i zadbać o dobre imię Polski. Obowiązkiem Pani Ambasador było nam pomóc i zadbać o nasz komfort na zajęciach, co się nie stało. Poza tym nie po to zapłaciliśmy za studia, aby słuchać oszczerstw o Polsce i Polakach, czy bajek o dobrych Niemcach i nie po to by czuć się źle.

Szokuje nas obrót sprawy, uległość ambasady wobec fałszowania historii i szkalowania Polaków, ignorancja oraz arogancja w stosunku do nas. Niestety, tak jak przypuszczałyśmy ambasada spełnia jedynie funkcje dekoracyjne i nie reprezentuje interesów Polski i Polaków, ogranicza się jedynie do piastowania dobrze płatnych stanowisk za pieniądze polskich podatników.

Wstyd i hańba dla rządu Polski, MSZ, ambasadorów,którzy rzekomo reprezentują interesy Polski, a tak naprawdę nie dbają o prawdę historyczną i dobre imię Polski, wręcz dają przyzwolenie na szkalowanie Polski i traktowanie jej jak popychadła narodów!

Przede wszystkim brak przyznania Polakom statusu ofiary totalitaryzmów – planowanego i systematycznego ludobójstwa na ludności polskiej przez Niemców, Rosjan, brak żądań odszkodowań wojennych od okupantów Polski i morderców Polaków, brak żądań odzyskania skradzionego mienia (dzieł sztuki!), powoduje bezkarność, zwłaszcza Niemców i dlatego takie wykłady na uniwersytetach pewnie są normą.

My chciałyśmy tylko przeprosin (słowo nieobecne w języku krajów zachodnich), usunięcia z prezentacji Polski umiejscowionej obok faszystów Niemców, co okazało się bardzo trudnym zadaniem do wykonania dla ambasady! Ambasada obiecała także zorganizować wykład o Polsce, którego jednak nie będzie!?.

 

Po tych wszystkich wydarzeniach stwierdziłyśmy, że nie jesteśmy w stanie uczęszczać na zajęcia w instytucji, w której szkalowanie Polaków jest w porządku i normą. Nie pozwala nam na to honor i pamięć o naszych bliskich, jak również obecnie nasze samopoczucie (wyczerpanie psychiczne), gdzie to my byłyśmy atakowane, ‘przesłuchiwane’, bo broniłyśmy Polski a nie profesorowie, którzy wykładają proniemiecką historię.

Jesteśmy na zwolnieniu lekarskim od 27 marca 2017, nie przystapiłyśmy do egzaminów.

Tymczasem 23-go marca 2017 dostałyśmy maila od Uniwersytetu Westminster, który sugerował, że mamy problemy behawioralne (no tak- mówimy prawdę), zakłócamy zajęcia, podważamy słowa profesorów. Doradzano nam przygotowywanie się do egzaminów i siedzienie cicho. Chcemy zaznaczyć, że nigdy nie miałyśmy problemów z nauką (sobresaliente/ bardzo dobry- wybitny i notable/ dobry- oceny z pierwszego semestru).

 

 

Natomiast  Uniwersytet Comillas, 31 marca 2017 wysłał nam następującego maila, że nie mamy szacunku do profesorów i kolegów (zdecydowanie mamy inne zdanie, które zaczęłyśmy wyrażać, zawsze zgłaszając się), że używamy wypowiedzi agresywnych, obraźliwych, oszczerczych! Te cechy ponoć wykazał ostatni e-mail do profesora Emilio Sáenz’a i z tego powodu dyscyplinarnie wydalono nas z uczelni (na 3 miesiące, czyli do końca kursu). Wniosek nasuwa się sam, że Polaków można bezkarnie obrażać, nazywać faszystami, a jak protestują, to trzeba ich w jakiś sposób ukarać/uciszyć/ zlikwidować.

Cenną uwagą jest to, że dostarczyłyśmy zwolnienie lekarskie zanim nas wydalono z uczelni (według prawa nie wolno zwalniać osób na zwolnieniu lekarskim). Obecnie nie wiemy nawet jaki jest nasz status? Nie wiemy co mamy robić dalej? Przede wszystkim ambasada nas zawiodła.

Prosimy o działanie w naszej sprawie i jeśli Państwo mają jakiekolwiek pytania np. odnośnie kontaktu do konkretnych osób z Uniwersytetu Comillas, prosimy o kontakt. Byłybyśmy wdzięczne za wyrażenie zaniepokojenia edukacją (e-mail/ list) w Uniwersytecie Comillas i sposobem potraktowania nas. Mamy nadzieję, że jest prawo, które pozwoli podważyć ustawę o tzw. wolności katedry, która pozwala na bezkarne głoszenie proniemieckiej historii i kłamliwych treści i na obrażanie Polaków.

Dziękujemy za wszelką pomoc.

Z poważaniem:

 

Katarzyna Wieszczek i Magdalena Wieszczek

Tel. Kontaktowy 0048 694242149

Zamiast wstępu:

COMILLAS was established by the Vatican and is run by the Society of Jesus. This reality is essential to our mission and shapes it in a very specific way.

 

zob. http://www.comillas.edu/en/

 

http://www.comillas.edu/en/comillas-university-icai-icade/about-us/mission-and-values#

 

Historia Uniwersytetu Westmister

https://www.westminster.ac.uk/about-us/our-university/our-heritage

O wymianie międzynarodowej:

Student Exchange Programme for our Exchange Partner University students
If you are a student at one of our Exchange Partner Universities, you may be eligible to study at the University of Westminster for either a semester or year.

In order to study with us you must be selected and nominated by your home university to study in one of our faculties/departments covered by our exchange partnership.

To find out if your university is an exchange partner of the University of Westminster please download our Student Exchange partners list (PDF).

If your university does not have an Exchange Partnership with the University of Westminster, you can still choose to study with us as a visiting student and earn credit which will transfer back to your home degree. You can join one of our Study Abroad Programmes which run at the Undergraduate and Postgraduate level, during the Summer, Semester or for a Full Academic Year. To explore your Study Abroad options please visit our study abroad page.

If you are one of our University of Westminster students, find out about opportunities to study or work abroad as part of your degree.

za:https://www.westminster.ac.uk/international/student-exchanges

także: https://www.westminster.ac.uk/about-us/global-westminster

https://www.westminster.ac.uk/news-and-events/news/2016/university-of-westminster-is-the-most-internationally-diverse-university-in-the-uk-and-ranked-118th-in-the-world-for-international-outlook

University of Westminster został założony jako pierwsza brytyjska politechnika w 1838 roku. Od tego czasu rozwinął się jako uniwersytet zaangażowany w biznesowe, profesjonalne i akademickie życie nie tylko Londynu.

Uczelnia zawsze była nakierowana na odkrywanie nowych potrzeb i wymagań i dostosowywanie do nich swojej oferty kierunków i pomocy dla studentów.

Westminster ma doskonałą reputację jako uniwersytet zapewniający zdobycie praktycznych umiejętności i wiedzy. Oferując ponad 300 różnych kierunków, uczelnia szczególnie skupia się na umożliwieniu zdobycia międzynarodowego doświadczenia dla wszystkich studentów Westminster. Współpracują z uczelniami i instytucjami z ponad 20 państw na całym świecie.

Westimnster ma cztery kampusy, z czego trzy położone są w samym centrum Londynu, a jeden z nich w dzielnicy

za: http://www.studia.elab.edu.pl/university-of-westminster,6nDGLy0ooHzq

 

A tak brzmi inna marketingowa zachęta do studiowania na Uniwersytecie Westminster:

The University of Westminster liczy prawie 200 lat i był pierwszą politechniką w całej Wielkej Brytanii. Uczelnia znajduje się w samym sercu Londynu. Uczy się tam ponad 20,000 studentów z ponad 150 różnych krajów. Ten multikulturowy uniwersytet pozwala na naukę w niesamowitym środowisku oferującym dobrze płatną pracę i możliwości do rozwoju, o jakich można tylko pomarzyć(…) Uczelnia może pochwalić się studentami z niemal każdego zakątka świata. Jest otwarta i stawia przede wszystkim na rozwój. Znajduje się w centrum Londynu, więc żaden student nie narzeka na nudę czy brak pracy. Słynie z kierunków artystycznych, medialnych oraz biznesowych.

za:https://www.sp.edu.pl/uniwersytety-w-londynie/university-of-westminster/

 

Absolwenci University of Westminster:

https://www.google.pl/search?q=uniwersytet+westminster&oq=uniwersytet+westminster&aqs=chrome..69i57j0l5.9154j0j8&sourceid=chrome&ie=UTF-8#q=university+of+westminster+znani+absolwenci

 

KOMENTARZE

  • Nie wiemy co mamy robić dalej?
    Zobaczyć swoje miejsce w szeregu..

    http://wiadomosci.onet.pl/swiat/ukraina-zytomierz-odslonieto-tablice-lecha-kaczynskiego/mxvynq2

    "Wyryte na tablicy proste, ale jakże piękne słowa oddają istotę rzeczy. Ukraina rzeczywiście mogła liczyć na Lecha Kaczyńskiego, tak jak można liczyć na prawdziwego przyjaciela. Była to bowiem przyjaźń szczera i głęboka. Wyrastająca zarówno z przeszłości, jak i z teraźniejszości. Kształtowały ją wspólne tradycje i doświadczenia historyczne, a także poczucie wspólnoty interesów oraz wizja roli, jaką oba nasze Kraje wraz z innymi państwami naszego regionu mogłyby odgrywać nie tylko w Europie Środkowo-Wschodniej, ale w skali całego kontynentu" - stwierdził w liście Kaczyński.

    Zdaniem prezesa PiS Lech Kaczyński "był jednym z niewielu ówczesnych przywódców państw europejskich, którzy otwarcie przeciwstawiali się teorii głoszącej, iż Ukraina leży w rosyjskiej strefie wpływów. Pragnął likwidacji reliktów porządku jałtańskiego oraz poszerzenia sfery wolności" - czytamy we wiadomości.

    Na koniec Jarosław Kaczyński podziękował mieszkańcom, a w szczególności Merowi Serhijowi Suhomłynowi oraz Radnym Miasta Żytomierza.

    Każdy pisze historię po swojemu ...
  • Szanowne Panie studentki
    macie tyle honoru i odwagi w sobie ile nie posiadały rządy peolskie i pisiackie razem wzięte, to jak ambasady RP działają to wynik magdalenki i giermkowskiej POlityki zatrudniania w nich tylko swoich kamratów, przyjdzie czas na Polskę, dzięki wam ten czas nadejdzie szybciej niż takim np. giermkowcom się wydaje, chwała wam Panie !!!

OSTATNIE POSTY

więcej

MOJE POSTY

więcej

ARCHIWUM POSTÓW

PnWtŚrCzPtSoNd
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031